.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خرازی در حال چینش کابینه دولت دهم !

آیت‌الله محمد‌باقر خرازی، دبیر‌کل حزب‌الله ایران هم به جمع کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری می‌پیوندد.

حسین کنعانی مقدم سخنگوی حزب‌الله ایران در گفت‌وگو با «فردا» با اعلام آمادگی آیت‌الله خرازی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: ما به ایشان پیشنهاد داده‌ایم تا برنامه‌ها و ترکیب هیأت دولت مورد نظر خود را همانند سایر گزینه‌های اصولگرا برای بررسی به شورای راهبردی حزب‌الله ارئه دهند تا به عنوان یکی از گزینه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.


کنعانی‌مقدم ادامه داد: ایشان هم پذیرفته و برنامه خود را ارائه کرده‌اند و در حال حاضر نیز در حال مشخص کردن ترکیب کابینه خود هستند.

وی با تأکید بر ضرورت اجماع اصولگرایان بر روی گزینه‌ای غیر از احمدی‌نژاد، مصطفی پورمحمدی، محمدباقر قالیباف، علی‌اکبر ولایتی، محسن رضایی و محمد‌باقرخرازی را از جمله کاندیداهای اصولگرایی دانست که در کنار احمدی‌نژاد به عنوان نامزدهای این جناح محسوب می‌شوند.

کنعانی‌مقدم پیش‌بینی کرد که شورای نگهبان صلاحیت یک کاندیدای اصلاح‌طلب، یک کاندیدای مستقل و شش نامزد اصولگرا را تأیید خواهد کرد. اگر احمدی‌نژاد در میان کاندیداهای اصولگرا نباشد آنها حتماً اجماع می‌کنند در غیر این صورت شاهد دو یا سه کاندیدای اصولگرا خواهیم بود.


وی همچنین پیش‌بینی کرد انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد و نامزد اصلاح‌طلبان به همراه یک کاندیدای اصولگرا به مرحله دوم خواهند رفت. در این بین اگر نامزد راه یافته به مرحله دوم اصولگرایان، احمدی‌نژاد باشد اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات خواهند شد و در صورتی که نامزد اصولگرایان فردی غیر از احمدی‌نژاد باشد آنها حتماً پیروز انتخابات خواهند بود.


وی درباره شرایط کشور نیز گفت: شرایط کشور در زمینه‌های مختلف متفاوت است. در زمینه اقتصاد قطعاً با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم. در مسائل فرهنگی نیز با مشکلاتی روبه‌روییم. همچنین به لحاظ خارجی نیز تهدیدهای آمریکا و اسرائیل همچنان وجود دارد.


کنعانی‌مقدم در ادامه شرایط سیاسی کشور را حساس دانست و گفت: به لحاظ سیاسی دچار نوعی وضعیت آنومی (‌ناهنجاری) هستیم. به این معنی که برخی جریان‌ها خود را مساوی نظام می‌دانند و هر اتفاق سیاسی که جایگاه آنها در قدرت را تحت تأثیر قرار دهد، آن را تهدیدی برای نظام می‌دانند.


وی ادامه داد: در حال حاضر در نقطه عطفی به لحاظ مسائل سیاسی به سر می‌بریم. احتمال دارد بعد از این شاهد تغییر آرایش سیاسی باشیم. امیدوارم این تغییرات در راه، به نفع نظام باشد.
چاپ30


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.227 seconds.